Жанна Свинцова

Объявление

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Жанна Свинцова » Документация. » планы уроков.


планы уроков.

Сообщений 1 страница 4 из 4

1

План урока по английскому в 5 классе на материале учебника по грамматике английского языка Grammarway.
Тема: Grammar (prepositions, Present Simple, Continuous, Perfect; Past Simple Continuous, Future Simple tenses)
Задачи:
1) Практические:
• Тренировка ранее изученных грамматических единиц;
• Тренировка ранее изученного лексического материала;
• Практика учащихся в устной речи, чтении, говорении, письме.
2) Общеобразовательные:
• Расширение филологического кругозора учащихся;
• Расширение словарного запаса;
• Расширение общего кругозора.
3) Воспитательные:
• Формирование интереса к предмету;
• Формирование навыков интеллектуального труда;
• Дальнейшее формирование интереса к предмету;
• Воспитание трудолюбия и активности.
4) Развивающие:
• Развитие языковой догадки;
• Развитие памяти, мышления, воображения.

Языковой и речевой материал:
• Лексический материал: a clown, a circus, to laugh, rare, to decorate, a surprise, a puppet, tidy, to tear, dirty, soap, a towel, simple, to wake, to wipe, to  lose, upset, a joke.
• Грамматический материал:  prepositions, Present Simple, Continuous, Perfect; Past Simple Continuous, Future Simple tenses.

Оснащение урока:
• Учебник.
• Раздаточный материал (упражнения на времена, на перевод, на предлоги).
• Картинки, опираясь на которые нужно было выполнить упражнения с предлогами ( описать, что где расположено на картинке).

ХОД УРОКА
I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.
1) Приветствие.
T. Good morning, children!
P. Good morning, Daria Gennadievna!
T. I am glad to see you!
P. We are glad to see you too!
T. How are you today?
P. We are fine, thank you!

2)   Сообщение задач урока.
T. Today we are going to train your grammar skills, your knowledge of tenses and also revise new words. We will do some exercises and of course check your homework.

II. Фонетическая зарядка.
T. Ok, not long ago we learnt some new words. Let’s revise them. Please repeat after me: a clown, a circus, to laugh, rare, to decorate, a surprise, a puppet, tidy, to tear, dirty, soap, a towel, simple, to wake, to wipe, to  lose, upset, a joke.
Учащиеся сначала повторяют слова за учителем хором, потом по очереди.

III. Основной этап.
T. So I hope now you are ready to work hard. At first let’s check your homework. It was exercise 149 in the book by Golitzynskiy. Your task was to translate the sentences into English, using the correct preposition. Let’s read the sentences one by one. Kirill, start doing the exercise, please!
Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Ok, thank you, you have done your home task successfully! And now let’s do some exercises in the book Grammarway to revise prepositions. Open your books on page 142 and do exercise 7, 8. You should do it in written form in your copybooks. Then we will check. You will not get marks for the exercises, we are training now.
Учащиеся делают упражнения письменно в тетрадях. После того как все закончили делать упражнение, вместе проверяют. Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Good job! You have done the exercises successfully! And now look at the picture in the textbook. There is the exercise under the picture, where the prepositions are missing. Your task is to put the correct preposition looking at the picture. For example: The sofa is … the fireplace. You look at the picture, see that the sofa is next to the fireplace and write the preposition “next to”.
Учащиеся делают упражнение письменно в тетрадях. После того как все закончили делать упражнение, вместе проверяют. Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Very well! You have done everything correctly! And now we will check your knowledge of tenses and also prepositions. I will give you the sheets of paper with the tasks. The first task is to put the verbs in brackets in the correct tense. Don’t forget to pay attention to the special “signs” of every tense!
Учащиеся делают упражнение письменно в тетрадях. После того как все закончили делать упражнение, вместе проверяют. Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Ok. The second task is to choose the correct preposition out of the given prepositions.
Учащиеся делают упражнение письменно в тетрадях. После того как все закончили делать упражнение, вместе проверяют. Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
IV. Объяснение домашнего задания.
T. Thank you! You have done the exercise well! And the third exercise is the translation. And we will do it next time. Now look at the blackboard and write down your home task. Your task is to make up 12 sentences in English using the verbs in different tenses. You should use the tenses, which you have already studied.
V. Подведение итогов.
T. Children, thank you very much for the lesson! You have worked well and really hard today! You have done a good job! And now if the home task is clear, you may be free. The lesson is over. Good bye!

0

2

План урока по английскому в 5 классе на материале учебника  по английскому языку В.Н. Богородицкой и Л.В. Хрусталевой.
Тема: Be good to others.
Подтема: Keeping fit.
Задачи:
1) Практические:
• Тренировка ранее изученных грамматических единиц;
• Тренировка ранее изученного лексического материала;
• Практика учащихся в устной речи, чтении, говорении, письме.
2) Общеобразовательные:
• Расширение филологического кругозора учащихся;
• Расширение словарного запаса;
• Расширение общего кругозора.
3) Воспитательные:
• Формирование интереса к предмету;
• Формирование навыков интеллектуального труда;
• Дальнейшее формирование интереса к предмету;
• Воспитание трудолюбия и активности.
4) Развивающие:
• Развитие языковой догадки;
• Развитие памяти, мышления, воображения.

Языковой и речевой материал:
• Лексический материал: to hate, to wake, dirty, to wipe, soap, a towel, tidy, upset, a rule, simple, to tear.
• Грамматический материал:  Present Simple, Continuous, Perfect; Past Simple Continuous, Future Simple tenses.

Оснащение урока:
• Учебник.
• Раздаточный материал (упражнения на времена, на перевод, на предлоги).
• Картинки, опираясь на которые нужно составить рассказ.
• ХОД УРОКА
I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.
1) Приветствие.
T. Good morning, children!
P. Good morning, Daria Gennadievna!
T. I am glad to see you!
P. We are glad to see you too!
T. How are you today?
P. We are fine, thank you!

2)   Сообщение задач урока.
T. Today we are going to train your grammar skills, your knowledge of tenses and also revise new words and word combinations. We will do some exercises and of course check your homework.

II. Фонетическая зарядка.
T. Ok, at first let’s revise our words. Let’s revise them. Please repeat after me: to hate, to wake, dirty, to wipe, soap, a towel, tidy, upset a rule, simple, to tear.
Учащиеся сначала повторяют слова за учителем хором, потом по очереди.

III. Основной этап.
T. So I hope now you are ready to work hard. At first let’s check your homework. Your task was to make up the sentences with the word combinations with new words.
Учащиеся по очереди зачитывают вслух предложения. Если кто-то делает ошибку, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Ok, thank you, you have done this task successfully! I see that you have leant the word combinations. And now let’s check the exercises. Your task was to do exercises 13, 14, 15 on page 110.
Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
T. Good job! You have done the exercises successfully! Your task was also exercise 20 on page 112. You had to read and translate the words and word combinations into Russian.
Учащиеся по очереди читают и переводят слова и выражения. Если кто-то не может правильно прочитать или не знает перевод, Учащиеся по очереди читают предложения, если кто-то не справился с заданием или сделал неправильно, учитель просит других учеников помочь отвечающему.
IV. Объяснение домашнего задания.
T. Thank you! You have done the exercise well! And the third exercise is the translation. And we will do it next time. Now look at the blackboard and write down your home task. Your task is to learn new words, make up 5 sentences with these words. Also exercises 21 on page 112, exercise 22 on page 113, exercise 26 on page 114.
V. Подведение итогов.
T. Children, thank you very much for the lesson! You have worked well and really hard today! You have done a good job! And now if the home task is clear, you may be free. The lesson is over. Good bye!

0

3

План урока по английскому в 6 классе на материале учебника по грамматике английского языка Solutions pre-intermediate.
Тема: The British spy
Задачи:
1) Практические:
• Тренировка ранее изученного страноведческого материала;
• Развитие навыков аудирования;
• Практика учащихся в устной речи, чтении, говорении, письме.
2) Общеобразовательные:
• Расширение словарного запаса;
• Расширение общего кругозора.
3) Воспитательные:
• Формирование интереса к предмету;
• Формирование навыков интеллектуального труда;
• Дальнейшее формирование интереса к предмету;
• Воспитание трудолюбия и активности.
4) Развивающие:
• Развитие памяти, мышления, воображения.

Языковой и речевой материал:
• Лексический материал: spy, secret agent, author, action film, actor, to be born, to move, to study
• Грамматический материал:  degrees of comparison
Оснащение урока:
• Учебник.
• Раздаточный материал (упражнения по тексту).
• Презентация Powerpoint, видеоролики с отрывками из фильмов

ХОД УРОКА
I. Подготовка учащихся к иноязычной речевой деятельности.
1) Приветствие.
T. Good morning, children!
T. I am glad to see you!
T. How are you today?

2)   Сообщение задач урока.
T. During our last lesson we spoke about different kinds of films. Today we shall speak about action films. The most famous British action films are the films about James Bond. We have read the text about James Bond, so let’s revise the names of several actors, portraying J. Bond on the screen. Listen and repeat.

II. Фонетическая зарядка. Имена актеров
T. Ok, thank you. Now finish the sentences on the screen
Завершение предложений. 5 min.
III. Основной этап.
T. And today we continue speaking about the most famous Bond villain. And now let’s watch an extract from Bond movie. Blofeld introduces himself. Ролик про Блофельда.
What kind of man is Blofeld? Thank you.
Your hometask was to read a short story of this character. Let’s pronounce proper names from the text to be sure that you know them.
Now let’s check your homework. Please read the questions and address it to somebody.
Учащиеся по очереди читают вопросы и отвечают по тексту.
T. Ok, thank you, you have done your home task successfully! And now let’s divide into two teams and try to put the events of Blofeld’s life into the correct order.
He studied economics and history at the university of Warsaw.
He studied engineering at the Warsaw Technical Institute.
He worked for the Polish government.
He secretly worked for both sides during the war.
He moved to the South America.
He started SPECTRE.
Учащиеся делают упражнение по командам. Потом по очереди зачитывают. 7
T. Good job! You have done the exercises successfully! Now please open your books at page 36. James Bond movies are famous for beautiful soundtracks. Today we shall listen one of them from the movie The spy who loved me. Look through the text of ex. 4. You task is to fill in the gaps. Now I’m switching on another video with elements of Bond films and this song as a soundtrack.
Проверка слов. How many mistakes have you done?
T. Very well! You have done everything correctly! Let’s read the song after me, because we are going to sing it altogether.
Отчитывание текста песни.
T. Ok. Now we are ready to sing it. 13
IV. Объяснение домашнего задания.
T. Thank you! Your singing is good. Your hometask will be WB p. 32 challenge. Write in you copybook 3 films, their genre and the characters from the films. You have the example here. Then, we mentioned the names of Bond actors today. Read short stories about them and be ready to tell the class about your actor tomorrow. Is the hometask clear? 5
Extra
Now let’s revise our grammar. Can you find in the song adjectives in superlative or comparative degree of comparison? Это прилагательное исключение, которое образует степени сравнения путем изменения корня слова. Какие еще исключения вы знаете?
Good-better-the best
Bad-worse-the worst
Far-further – the furthest
Many-more-the most
Little – less- the least
Old-elder – the eldest.
Как образуются степени сравнения? –er, -est. More, the most.
Open your books at page 110. Ex. 1. Make the degrees of comparison.
T. Children, thank you very much for the lesson! You have worked well and really hard today! You have done a good job! And now if the home task is clear, you may be free. The lesson is over. Good bye!
Домашнее задание:
George Lazenby is an Australian actor and former model. He played in one Bond movie, in the 1969 film On Her Majesty's Secret Service. He refused to take part in other Bond films. He didn’t like the producer. His colleagues thought it was not clever of him.
Sir Sean Connery  is a Scottish actor and producer. He starred in 7 Bond movies, including the first one, Dr No. He was really charming. The author of James Bond books liked his acting. He played the character in the first five Bond films: Dr. No (1962), From Russia with Love (1963), Goldfinger (1964), Thunderball (1965), and You Only Live Twice (1967) – then appeared again as Bond in Diamonds Are Forever (1971) and Never Say Never Again (1983). All seven films were successful.

Sir Roger Moore is an English actor. Moore played Bond in 7 films. Moore is the longest-serving James Bond actor. He spent twelve years in the role. Moore is the oldest actor who played Bond. He was 58 in his last Bond movie.  He starred in Live and Let Die (1973); The Man with the Golden Gun (1974); The Spy Who Loved Me (1977); Moonraker (1979); For Your Eyes Only (1981); Octopussy (1983); and A View to a Kill (1985).

Timothy Dalton is a British actor. He played Bond in The Living Daylights and Licence To Kill. The last film was not successful and Dalton didn’t want to continue playing James Bond.

  Pierce Brosnan is an Irish actor. In 1995, he became the fifth actor to play the role of secret agent James Bond. His films GoldenEye, Tomorrow Never Dies, The World Is Not Enough were really successful. In 2002, Brosnan starred in Die Another Day. People criticized the film for being too fictional.

Daniel Craig is an English actor. His first James Bond movie Casino Royal was popular. Craig describes his portrayal of Bond as an anti-hero: "The question is, 'Am I the good guy or just a bad guy who works for the good side?' He played in the last three films, such as Casino Royal, Quantum of Solace and Skyfall. Quantum of Solace is the most violent James Bond film. They say that it is full of silly realism. Skyfall’s characters are deeper and more serious.

0

4

День благодарения: текст для чтения (3 класс)
In 1620 people called Pilgrims, leave their house in England and cross the ocean on a ship called Mayflower.
The Pilgrims come to America, they are cold and hungry.
The Indians give them food and clothes and help the Pilgrims to build their houses and plant the seeds of corn, to grow the corn and to hunt the animals. In autumn the corn is mature and the Pilgrims pick it up.
At the end they make a big party to celebrate and to thank the Indians for their help.
Every year, people in the U.S.A. have a Thanksgiving Day. It’s on the last Thursday in November. On that day people eat turkey, sweet potatoes and pumpkin pie.

0


Вы здесь » Жанна Свинцова » Документация. » планы уроков.


Рейтинг форумов | Создать форум бесплатно